HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

2011.09.20. 07:39 afőnök

A nap biznisze: több vevőd lesz, ha önkiszolgálhatnak

 A Personal Shopping System (PSS - személyes vásárlási rendszer) informatikai megoldás és eszköz segítségével 7-14 százalékkal növelhetik forgalmukat a kiskereskedelmi cégek. Európában több mint 1.500 üzletben telepítettek már ilyen rendszereket, a magyar piacon a Praktiker egyik áruházában tesztelik.

    A Motorola Solutions "szkennelem, kosárba teszem, kifizetem" rendszerének lényege, hogy az üzletbe lépő vevők a vásárlás kezdetekor saját mobil eszközt, szkennert kapnak, s menet közben maguk végzik el a kiválasztott áru kódjának beolvasását. Az árut a szatyrukba is tehetik, mivel vásárlás végén egy önkiszolgáló rendszerben fizetnek, s nem kell a pénztárnál sorban állniuk, amivel szintén felgyorsítható a vásárlás folyamata.
         Európa több országban a nagy alapterületű élelmiszerláncok egyre növekvő számban telepítenek ilyen rendszereket. A Motorola szerint egy nemrég zárult, több száz boltra kiterjedt kutatás alapján egyértelműen látszik, hogy már egy év alatt 7-14 százalékos forgalomnövekedést lehet elérni, ezzel pedig a beruházás értéke egy éven belül megtérül.
    A Motorola felmérése szerint átlagosan 10 százalékot meghaladó forgalomnövekedésről számoltak be azok a üzletek, amelyek a hagyományos vásárlási és fizetési folyamatot személyes vásárlási rendszerekkel bővítették. 
    A kutatás során a Motorola Solutions PSS rendszerét bevezető, elsősorban élelmiszer kereskedelmi láncok az átlagos bevásárlási érték 60 százalékos növekedéséről, illetve megnőtt vevői elégedettségről számoltak be.
    Nyugat-Európában a Leclerc, a Carrefour, az Auchan vagy a Sainsbury széles körben alkalmazza a PSS rendszereket. Van olyan áruházlánc is, ahol a megoldást a hűségkártyás rendszerekhez kapcsolják, tehát a törzsvásárlók már menet közben a nekik szóló kedvezményes árat látják a kijelzőn, így azt is pontosan nyomon tudják követni, az egyes áruk kiválasztásakor, hogyan nő a beváltható pontjaik száma. 
    A vevői profilok kialakításával a rendszer egyebek mellett felhívja a figyelmet arra, ha a kiválasztott termék például lisztérzékenyeknek vagy cukorbetegeknek nem ajánlott. A szkennerek a bevásárló listákat is kezelni tudják, azt is jelzik, melyik árut hol lehet megtalálni, vagy figyelmeztetnek, ha olyan áru mellett haladunk el, amit egyébként meg akartunk volna vásárolni. (MTI)

Szólj hozzá!

Címkék: technológia a nap biznisze


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr803237305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.