HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Friss topikok

2012.05.11. 07:33 afőnök

4 dolog, amit megtanulhatsz egy magyar cégtől

Induló cégeknek is: figyelem, ez okosan működik! Ha el vagy keseredve, mert válság van, meg nincs tőkéd, most egy hazai festékgyártó 4 konkrét megoldását hozzuk.

number4_1.jpg

 

Van egy magyar viszonylatban nagynak számító magyar cég, a Kecskemét melletti Bócsán működő Poli-Farbe, amely több szempontból is tanulságos sajtóbeszélgetést tartott tegnap. A cégnek 20 éves a múltja, és csaknem 7 milliárdos az árbevétele és már hallom is, ahogy a legyintő kezetek átszeli a levegőt, ám egy fiatal cégnek mindig van mit tanulnia egy nagytól. Lássuk, mit érdemes végiggondolni.

1. Mindig van tartalék

A Poli-Farbét tavaly ősszel érte el a válság jeges érintése. Ettől nem boldogok, ám valahogy mégis kihúzták 2008-tól odáig. Hogyan? Még a válság idején auditálták a céget, átvilágítottak minden területet. És láss csodát, találtak 4 százaléknyi tartalékot a rendszerben. Most megint erre készülnek, plusz keményebben hajtják be a kintlévőségeket. Szerintem ez akkor is működik, ha csak évi 15 milliót termelsz.

 2. Versenyezz ott, ahol van esélyed

A hazai festékpiacot a tőkeerős külföldiek uralják, akik évi 300 milliót is beleölnek abba, hogy a barkácsáruházban esélyed se legyen más cég festékét megvenni. Márpedig a vevők nem elhanyagolható hányada ott helyben dönt, hiába a sok zsírkirály szobaszínező webes tervezőoldal. Ennyi pénze nincs eladáshelyi marketingre a kisebb magyar cégnek, ezért fogta és leült tárgyalni 140 kis szakkereskedéssel. Nem csinált franchise-t, hanem alkalmazott egy shop-in-shop nevű módszert. Szép, színes, szagos Poli-Farbe polcokat varázsolt oda, a teljes termékválasztékkal, és hamarosan még szakkönyvet is kínál otthoni lakásfelújítóknak. És megint csak nohát: 33 százalékkal nőtt az eladás!

3. A nők döntenek

A lakásfelújítás a nők terepe, még ha a kőművesek, festők mind férfiak. A döntéseket a nők hozzák, főként, ha a színről van szó. Ezért a cég legújabb termékének színválasztékát úgy választja ki – külföldi tanácsra – hogy megnézi a nyugati fehérneműszalonok választékát. Amit ott lát, az lesz. Most egyébként itthon a narancs megy – függetlenül a bugyidivattól.

A tanulság annyi, hogy tudni kell a termék esetében, mely embercsoport vagy természetfölötti erő mondja ki a végső szót vásárláskor.

4. Senkit se hagyj az út szélén!

Kissé lejáratta a szlogent a politika, de fontos: ne feledkezzünk meg azokról, akikkel együtt indultunk. Amikor a cég elindult, a tulajdonos Szabó Antal együtt dobozolt néhány bócsai asszonnyal. A cég feltört, az asszonyok pedig nyugdíjba mentek, ám a címkézést a mai napig ők végzik. Lehetett volna venni pályázati pénzből egy címkéző terminátort is, amely egymaga szanaszéjjel címkéz több teszkónyi árucikket, ő mégis inkább munkát ad ennek a 20 embernek, aki annak idején még az ebédjét is megosztotta vele. Szép, na, morzsolom is a könnyeket, de tényleg. 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing menedzsment takarékosság


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr394501377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.