HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Friss topikok

2012.05.16. 12:30 tomcent

Tied a legjobb termék a piacon mégsem nyersz? Elmondjuk miért!

Folyamatosan fejleszted a termékedet, pontosan tudod, hogy a legjobb konfigurációval, a legjobb minőséget tudod kínálni a vevőidnek, mégsem robbant nagyot a portékád a piacon?freeimage-4823617.jpg

Nem kell messzire mennünk, hogy példát találjunk hasonló kereskedelmi kudarcra:

-          Sony Playstation 3 "bukása" a  Nintendo Wii-vel szemben

-          4G-s Android telefonok "bukása" iPhone 4 3G-vel szemben

Ezen a két példán világosan látszik, hogy hiába kínálsz a piacon jobb terméket, az dönti el mi fog menni.

Mikor fogsz jobb termékkel nyerni?

Sajnos a legkülönbözőbb tényezők befolyásolják a piacot és fogyasztók nem mindig tudatosan választanakNézzük például a HD-dvd és a Blu-ray csatáját. A HD technikailag sokkal jobb termék volt, de mégis a Blu-ray nyert, mert több tartalom volt elérhető rajta. 

Akkor lehet sikeres egy termék, ha az értékei egyértelműek és mérhetőek a fogyasztó számára, tehát többet nyújt, mint a konkurencia. Persze ez nagyon jól hangzik, de hogyan?

-          Nem kellenek felesleges, bonyolult funkciók, csak a vevők igényeit elégítsd ki. Ezt természetesen csak alapos piackutatás után tudod megtenni!

-          A fogyasztó könnyen tudja számszerűsíteni az előnyöket, amelyeket kínálsz

-          Az előnyök miatt, ne kelljen aránytalanul többet fizetnie

© Lykovata | Stock Free Images &Dreamstime Stock Photos

1 komment

Címkék: marketing befektetés menedzsment


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr124516276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2012.06.05. 14:37:15

Általános marketing szemléletnek ez helytálló, de ne felejtsük el, hogy nem mindenki tömegbe termel.

Legyen szó helyi vállalkozásról (aki csak ott akar vagy tud mozogni) vagy célzott, szűk ügyfélkörű szolgáltatásról.

Ezeknél nem biztos, hogy az elterjedtség, könnyű elérhetőség és a nagy számok törvénye = termék sikere/értéke.