HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Friss topikok

2012.12.05. 13:30 tomcent

Jó vezető vagy? Vagy „csak” vállalkozó?

vezető.jpgVállalkozónak és jó vezetőnek is lenni nem egy és ugyanaz. Sajnos ez tény, de miért is? Mert a vállalkozásodat Te találtad ki, Te felelsz mindenért, mindent Te akarsz csinálni… Éppen ezek miatt nyomás van rajtad és hibázol, elferdíted a valóságot, lehetetlen dolgokat vársz el. Ha a következő három hibában magadra ismersz, változtass, hogy jó vezető legyen belőled!

1. Az idő relatív, állítólag. Nálad ez konkrétan így van!

Gyakori hiba, hogy nem hagysz elég időt az ügyek intézésére. „Ezt 5 perc alatt meg lehet oldani” - mondogatod. Vezető tanácsadók, auditorok mondják: azok a vezetők, akik nagyon sajátjuknak érzik a vállalkozásukat, éppen 7-szer kevesebbet időt szánnak a feladatok elvégzésére, mint amennyit azok valójukban igényelnének.

Meg kell értened, hogy munkatársaid csak nagyon ritkán képesek emberfelettit alkotni, hiába várod el ezt tőlük. Ha folyamatosan hajtod őket, akkor gagyit fognak termelni és kapkodás lesz.

2. Csak a szélsőségekben hiszel!

Minden ötlet és minden ember vagy zseniális vagy szar. Nincsenek átmenetek, csak ebben a két kategóriában hiszel. Aki szélsőségesen rossz kritikát kap tőled, az soha többé nem mer majd semmivel hozzád fordulni és a többiek sem. Demoralizálod az embereidet, ahelyett, hogy motiválnád őket azzal, hogy egy félkész ötletet továbbgondolsz és megvalósítasz.

3. Nem figyelsz arra, hogyan csapódik le másokban, amit mondasz!

A jó kommunikációs készség nem mindenki sajátja, de a két véglettől óvakodj.

A káoszkommunikáció:

Vannak vezetők, akik a brainstormingokon mindent elmondanak a saját ötletükről, valóságos gondolatorgiát zúdítanak mindenkire. Ha nem rendszerezed a mondandódat, a közönség csak egy nagy katyvaszt hall az egészből és érdemben nem tud segíteni.

Találjátok ki, mire gondolok!

Az előző szituációnak éppen ellenkezője a túl kevés beszéd. Ha azt gondolod, hogy ki tudják találni, mire gondolsz, tévedsz. Itt is nagy segítség, ha előre eltervezed a mondandódat!

1 komment

Címkék: segítség menedzsment gazdálkodás portfolioblogger bizniszötlet


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr994948857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

surgeon · http://www.janklovics.com 2012.12.08. 13:39:01

Ügyvédként és cégtulajdonosként teljesen egyet értek a cikkel, főleg annak első pontjával.
Tapasztalatom az, hogy a vezetők nem hagynak elegendő időt cégügyeik intézésére, sokszor nem is tudják hol hogyan kezdjenek hozzá. Ez sokszor pénzbüntetés, inkasszó, ügyfélvesztés, szerződés felbontásban realizálható! - nem is várható el, hogy egy vezető mindenhez értsen, senki sem jolly joker. (Noha 10 ügyvezetőből 8 igyekszik segítség nélkül boldogulni)

Szerencsére van egy cég a Cégmanager Kft., aki azt a célt tűzte ki fő célul, hogy az ügyvezető jobb keze legyen, és a mindennapi rutinban maximális támogatást nyújtson. Portfóliója kiterjed a jogi tanácsadásra, ügyvédtől, könyvelésre, adótanácsadásra, követeléskezelésre, sőt még székhelyszolgáltatást is nyújt. Ezzel a komplex szolgáltatással a vezetőknek megötszöröződik az ideje, így cégük gyorsabban fejlődik, hatékonyabb, hiszen csak az üzletre kell koncentrálnia, a többi a Cégmanager intézi.
Ajánlom minden kezdő, újrakezdő és jolly joker vállalkozónak!