HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Friss topikok

2013.01.09. 11:31 tomcent

3 trend, amit érdemes hanyagolni 2013-ban

Év elején szinte napról napra megjelennek olyan elemzések és jóslatok, amelyek megpróbálják, ebben a bizonytalan gazdasági helyzetben kitalálni, mik lesznek a jó befektetések, trendek 2013-ban. Mi most megfordítjuk a dolgot! Összegyűjtöttük mibe ne kezd idén!

1, QR kód

A QR kód első ránézésre egy egyszerű és jól használható ötletnek tűnt. Fogod az okostelefonod, letöltesz egy applikációt, lefotózod és máris behozza az internetes oldalt, képet vagy videót. Ez a találmány is arra játszik, ami nyilvánvaló. Nem szeretünk (elnézést kérek a kivételtől) begépelni internetcímeket. A QR kód azonban nem vált be. Egyszer mindenki kipróbálta, de a kutatások azt mutatják, hogy az okostelefon használók mindössze 6,2 százaléka használja rendszeresen. Néha nem működik az applikáció, néha a QR kód rossz, de a legtöbb vevőt vagy érdeklődőt azért szalasztod el, mert nem is tudja, mi az az ábra a hirdetésed végén!

2, Munkavállalók saját eszközökkel? Inkább ne!

2012 egyik Amerikából indult nagy trendje volt a BYOD, azaz Bring Your Own Device (BYOD – Hozd be saját eszközöd) szemlélet. Mindenki használhatta céges eszközként a saját mobilját, táblagépét. Ez nagyon jól hangzik, állítólag növeli a produktivitást, ráadásul költséghatékony is. Az ebben rejlő veszélyek azonban sokkal több kárt tehetnek, mint amennyit használnak.

Először is, ha valami tönkremegy, nem a cég javítja meg, hanem egy harmadik fél, a munkavállaló barátja, ismerőse. Felkészültél rá, hogy akár heteket vársz, amíg megjavítják? Vagy tartasz erre egy tartalék gépet?

A második a biztonság, ami talán még fontosabb. A gyakran hordozott eszközöket útközben ellophatják, tulajdonosaik elveszíthetik, így a céges adatok illetéktelenek kezébe kerülhetnek, illetve könnyen vírusok és egyéb kártevők áldozataivá válhatnak, amelyek aztán pillanatok alatt megfertőzhetik a vállalat hálózatát és gépeit is. Ezenkívül a nem csak munkára használt telefonokkal és tabletekkel olyan kommunikációs formákra is lehetőség nyílik, amelyek során érzékeny vállalati adatok kerülhetnek ki a cégtől.

3, Játék a munka

A „gamification” ( jobb híján játékosság) az egyik legújabb hívószó, ami körül nagy nyüzsgés található a világban. Jelentése röviden: a játéktervezésben használt megoldások átültetése az élet más területére, hogy növelje az emberek részvételi kedvét olyan tevékenységekben is, amelyek nem a szórakozást és kikapcsolódást szolgálják. Egyesek szerint a teljes társadalom működését átitathatná ez a fajta a játékosság, például az iskolában nem ötfokú skálán kellene osztályzatokat adni, hanem a Foursquare vagy más játékok mintájára nyílt versengéssé kellene alakítani az értékelési rendszert, ahol a jobbak magasabb szintre jutnak és ehhez hangzatos címek is társulnak.

Be kell vallani, ez egy ideig működik egy vállalkozásban is, de utána a szervezeti pszichológiában ismert Hawthorne effektus következik. A munkavállalók megszokják az új rendszert és minden visszaáll a régi kerékvágásba. Sőt! A módszer hatására  visszafogott odafigyelés lesz jellemző, ráadásul a szétszórtságot nem is érzik hibának a dolgozók, hiszen csak egy játékról van szó. Tehát ebben a szektorban ez többet árt, mint használ!

2 komment

Címkék: marketing gazdálkodás portfolioblogger bizniszötlet


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr35007959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2013.01.09. 17:07:42

Csupán némi kiigazítás:
1. QR: a felmérések azt is igazolják, hogy a kínálat nem túl jelentős, sőt… ez (is) okozza az alacsony felhasználó kedvet. Lássuk be, a nagyok, akik igazán profitálhatnának, azok régió független multik, ezek egy része még a közösségi médiával is óvatosan bánik, mert nem is igazán érti, ugyanakkor pontosan látja, a legkisebb hiba is brutális károkat, átmeneti hitelvesztést okozhat. És igen… azok a multik, akik ezt jól művelik, azoknak most a facebook a játszótér…
Továbbá, hogy jól kitalált és kivitelezett QR kampányok – igaz a számuk a 0-hoz konvergál – remekül működtek.
2. A Gamification alapvetően nem arról szól, hogy játszásiból dolgozunk… a szemlélet abból indul ki, hogy az emberek, akár több órát képesek egy jól megcsinált játékkal eltölteni, még nem játékfüggők is… Hogyan lehetne ezt adott esetben a munkára átültetni, és ez alapvetően a számítógépen végzett munka, adatkezelés, tervezés.. Szóval a felhasználó felületet, és főleg a platform egész koncepcióját a „Gamification”-re felépíteni, nem kisebb ágyú kezdte és műveli nagy sikerrel, mint a SAP.
Ui.: magam is foglalkoztam, írtam a témáról

_Epikurosz_ 2013.02.28. 11:46:33

Aki nem hisz a gamificationban, keresse fel Salman Khant! Nála sosem uncsi a matek. Bár amikor az első kiüntetést kaptam 20 perc előadáshallgatásért, nagyon elkezdtem röhögni. www.khanacademy.org