HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

2013.01.18. 10:11 tomcent

Használd ki a Facebook keresőt!

Valami nagy dologra készültek a Facebook háza táján. Mindenki a Facebook telefon bejelentésére készült, de Zuckerbergék meglepték a világot. Saját keresővel bővítik a közösségi oldal szolgáltatásait. Ez pedig nektek, fiatal vállalkozóknak nagyon jól jön! Íme néhány tipp, hogyan használhatod.graph-search-header-1.png

Rengeteg cikkben állították már, hogy a Facebook lájk, mennyire nem ér semmit egy vállalkozásnak vagy terméknek (azaz nem lehet beárazni, pénzben mérni a kedveléseket), de ugyanennyi kutatás jelent meg arról, hogy hatalmas üzleti lehetőség, sőt ingyen marketing. Nem akarunk állást foglalni a vitában, de egy dolog biztos. Ha sikerül egy lojális csoportot felépítened, ha nem is közvetlenül, legalább közvetve, mindenképpen potenciális ügyfeleket, vásárlókat generálhatsz magadnak.

Itt van viszont ez az új lehetőség. A Facebook már hosszú ideje dolgozik új fejlesztésén, ami mostanra került olyan állapotba, hogy azt Mark Zuckerberg bemutathassa a nagyközönségnek. A közösségi oldal keresőjét sokan kritizálták alapvető hibái, lassúsága, pontatlan találatai miatt, azonban a Graph Search egy teljesen új világ lesz a régi formához képest. Az új kereső a barátainkat, Facebookos kapcsolati hálónkat aknázza ki, és annak adatait helyezi a középpontba, így sokkal személyesebb keresést eredményez, mint például a Google, ami nem fér ehhez hozzá. Amit pedig a Facebokon belül nem talál meg, azt a Bingen keresztül mutatja meg az interneten. Lényege, hogy a webes kereséstől eltérően nem keyword-ökre kereshetünk, hanem teljes mondatokat, kifejezéseket is értelmez, és az alapján hoz ki találatokat. Mit is jelent ez a gyakorlatban? Ha tudni akarod, hogy a Facebookos ismerőseid közül, ki él például Budapesten és szereti a Quentin Tarantino filmeket, ezt beírod és megkapod a listát. Kezd érdekes lenni ugye? Próbáld meg ezt a Google keresőjében. Nem árulok el nagy titkot, nem fog menni!

De hogyan is segít ez a vállalkozásodnak? 

1, Eddig is sok információt kaptál a rajongóidról, de most ezeket keretek közé szűkítheted. Ha van egy horgászboltod Szegeden, megkeresheted a potenciális vásárlóidat. De még az indítás előtt, a piackutatásban is sokat segít. Megkérheted a barátaidat, vagy üzlettársaidat, hogy ők is keressenek rá a megadott paraméterekre és élő információt kapsz a piacról. Persze nem lesz olyan pontos, mint egy kérdőíves, fókuszcsoportos kutatás, de információnak, előzetes piackutatásnak kiváló!

2, Rákereshetsz a legnépszerűbb fotókra is. Ez azért fontos, mert amit sokan lájkolnak, sokan osztanak meg az érdekes. Akár piaci rést is találhatsz, ha még nem döntötted el, mivel is akarsz foglalkozni.

3, Két kérdést kell feltenned, ha erre a piacra akarod vinni a termékedet, szolgáltatásodat. Mi érdekli az embereket? Mit fognak megosztani? Ha erre a két kérdésre megtalálod a választ, akkor nyert ügyed van a közösségi médián belül. Ebben pedig nagy segítségedre lesz az új kereső!

Biztosan fogunk még írni a témában, amikor mindenki számára elérhető lesz a kereső.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing segítség portfolioblogger a nap biznisze


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr285024937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.