HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

2013.02.26. 12:12 tomcent

Drágán add a terméked!


2887_6.jpgAz egyedi, újrahasznosítható csomagolás miatt hajlandóak a magyar vásárlók többet fizetni egy termékért – derül ki az Ipsos 26 országot érintő felméréséből. A többi országban első helyen a frissesség áll.

Több pénzt szánnak továbbá a fogyasztók az újrafelhasználható (42%) és a könnyebben használható csomagolásért (39%) is, viszont kevésbé érdekes számukra az olyan ígéret, amely szerint egy csomagolással elkerülhető az élelmiszer kiömlése, a vele való „maszatolás”, hogy az ételt a megfelelő hőmérsékleten tartja, vagy hogy könnyebben fogyasztható belőle az étel jártukban-keltükben (sorrendben 34%, 33% és 31%).

"A csomagolás hangsúlyos jelentőségű a vásárlási döntések meghozatalakor, egy újszerű csomagolás olyan termékelőny lehet, amely miatt akár magasabb árat is elkérhetnek a gyártók, különösen, ha a frissesség megőrzését és környezetvédelmi szempontokat tartják szem előtt" - mondta Szabó Valéria, az Ipsos piackutatási igazgatója.

A kutatásban részt vevő 26 ország eredményei között természetesen vannak különbségek. Magyarországon megfordult a sorrend, a környezet védelme nálunk fontosabb, mint a frissesség megőrzése. Honfitársaink kevésbé tartják fontosnak, hogy a csomagolás megakadályozza az étel kiömlését (29%) és könnyen használható legyen (26%). Nagyon kevesen fizetnénk többet egy élelmiszer esetében azért, hogy akár útközben is könnyen elfogyaszthassuk azt, a saját csomagolásából (16%). 

Sokan spórolnak a csomagolástervezésen, pedig az nemcsak egy mellékes arculati elem, gyakorlatilag a terméket pozicionáljuk ezzel. Íme egy példa, ahol kizárólag a csomagolás apró módosítása hozta meg a sikert (a környezettudatosságnak ehhez semmi köze, sőt :). Amikor a Pall Mall cigarettagyár a szokásos, minden gyár által használt téglatest alakú dobozon, csak annyit módosított, hogy a sarkokat levágta (lekerekítette), 30 százalékkal nőttek az eladásai. Egyszerűen trendi lett az újítással és a fiatalok rögtön elkezdték vásárolni. 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing gazdálkodás üzleti ötlet portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr835106098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.