HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Friss topikok

2013.03.20. 08:20 afőnök

Mi az, ami jobb az árengedménynél?

tide33large.jpgImádom a neuromarketinget. Ez az irányzat valós agykutatási mérési eredmények és alaposan előkészített pszichológai kíséretek alapján von le következtetéseket.

Egy pár hónappal ezelőtt a Minnesotai Egyetem kutatócsoportja (ezek nem angol tudósok, de a szöveg itt olvasható angolul) egy tanulmányukban azzal kísérleteztek, hogyan döntik el, melyik akciós terméket választják. Felteszem neked is a kérdést: két hasonló termék közül melyik terméket vennéd meg? Amelyiket 33%-al árazták le, vagy amelyiknek az áráért 50%-al többet kapsz a termékből?

Bármit is válaszoltál, a kísérleti eredmény a következő: az 50%-al nagyobb csomagot kínáló termék nyert, vagyis 71%-al többet vették meg, mint a kevésbé leárazottat. És most jön a poén: a 33%-al leárazott termék egységára alacsonyabb volt, mint a másiké.

Az emberi elme ugyanis nehezen állapítja meg, melyik a jobb üzlet: az 50% egyszerűen többnek tűnik, mint a 33%. Tehát a legtöbbünk egyszerűen a kedvezmény arányát nézi, és nem azt a számot, amelyhez a kedvezmény viszonyul. Ennek neve is van: alapérték figyelmen kívül hagyása.

Vagyis ha éppen leárazást tervezel, gondold meg: az olyan csomagolással jobban jársz, amelyben többet adhatsz, mint ha leáraznád.

A tanulmány egy része arról szól, hogy a halmozott kedvezményt nagyobbnak érezzük. Tehát ha valamit 43%-os akcióban adunk, akkor jobban járunk, ha felcímkézzük: „25%-al többet kínálunk”, majd berakjuk egy polcra, amelyre azt írjuk: további 25% árengedmény. Érdekesen működik az agy.

5 komment

Címkék: marketing árazás portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr145148466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

invalid username 2013.03.21. 05:17:02

...és hová álljanak a belgák, akik megnézik az egységárat?

afőnök 2013.03.21. 05:34:51

@Rongy Rázó: te vagy a kísérletben a 29%

invalid username 2013.03.21. 07:10:21

Sajnos nem, különben ezt már a cikked olvasásakor észrevettem volna :-)

invalid username 2013.03.21. 07:11:27

Hú ez az avatar nagyon gáz.

spike179 2013.03.21. 07:44:57

Hat azert ez nagy faszsag. A 33% os learazas 67%os arat jelent, az 50%kal nagyobb csomag 66,6666 %os arat jelent.
A sok hulye barom nem atallott ugy donteni, hogy a 0,5%kal dragabb termeket valasszak.
Azert ennel nagyobb marzzsal is vegezhettek volna a vizsgalatot.