HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

2013.07.24. 13:08 tomcent

Legyen a rajongóból vásárló!

Mari Smith az amerikai közösségi média legnagyobb guruja (ezt nem Ő találta ki magáról, a Forbes nevezte így) 3 rövid tippben összefoglalta a Tech Page One-nak, hogyan lesz sikeres egy cég Facebook oldala.

A legtöbb marketingstratéga, egy ilyen interjúban általános tudnivalókkal válaszol: mond egy-két „majdnem” használható tippet, amelyeket persze lehet alkalmazni, de az igazán nagy előrelépéshez személyes tanácsadás szükséges. Az meg természetesen már komoly pénzbe kerül. Hát Mari nem csatlakozott ezekhez a „frázispuffogtatókhoz”. Nem mond el mindent, de valóban érdekes és használható tippeket ad a legnagyobb közösségi oldallal kapcsolatban.

1, „A Facebook hirdetés jelenleg a leghatékonyabb”

Azt nem tudjuk, hogy a Mark Zuckerbergtől mennyi részesedést kap egy ilyen kijelentésért, de az tény, hogy minimális befektetéssel és majdnem vakszórás nélkül, most tényleg a Facebookon lehet eljutni legjobban a vásárlóinkhoz. Ehhez nincs más dolgunk, mint használni a Power Editort, aminek köszönhetően teljesen személyre lehet szabni a hirdetéseket, hiszen rengeteg lehetőség áll rendelkezésünkre, akár meglévő célcsoporttal vagy adatbázissal akarunk dolgozni, akár a meglévőt szeretnénk bővíteni. Ebben lehet hirdetni például keresésekre is. Beírhatjuk, hogy a hirdetésünk csak azoknak jelenjen meg, akik festőket keresnek Szegeden. És ha ez még nem elég: külön tudunk hirdetni azoknak az ismerőseire akik lájkoltak, külön tudunk hirdetni azoknak az ismerőseire, akik hozzászóltak és külön azoknak az ismerőseire, akik megosztottak egy bejegyzést. Szeretnél csak születésnaposoknak hirdetni? Az is megoldható. ha még csak ismerkedsz a szerkesztővel, van lehetőséged rejtett posztot gyártani. Ilyenkor a hirdetés nem jelenik meg a idővonalon, de már tudod ellenőrizni, hogyan fog kinézni. És ez még csak néhány lehetőség, amit használhatsz a Power Editor segítségével.

2, „A Facebook admin nem egy mellékállás”

Sokan gondolnak a közösségi oldal kezelésére, mint egy szükséges, de nem túl fontos feladatra, amit tipikusan egy gyakornoknak kell adni. „Majd odaültetjük Jancsit/Juliskát és megoldja, sőt még pénzt sem nagyon kér érte”. Smith szerint, ha a kezelő nem elhivatott, nem kreatív és hozzáértő, nem ér semmit. Olyan kell, aki válaszolni is tud, ha esetleg kérdés érkezik, okosan kezeli a mindenhol megjelenő trollokat és moderál szinte a nap 24 órájában.

Hogy ez miért fontos? Számtalan írás és tanulmány jelent már meg arról, hogy a lájkok száma önmagában nem ér semmit, nem lesz ugyanennyi vásárló is. A Facebookkal tulajdonképpen csak a vásárló lojalitást növelhetjük. Lehet, hogy mindez igaz. Azok a rajongók azonban, akik választ kapnak a kérdésükre az oldalon, 80 százalékban (!) vásárlók lesznek. Ebben megint lehet kételkedni, de talán hihetünk annak, aki nem csak beszél róla, már több száz sikeres céges oldalt hozott létre és ebből szűrte le a tapasztalatait.

3, Nincs általános szabály arra, mikor posztoljunk

Reggel, délben vagy este? Ez általános dilemma a posztolásnál. Mari szerint nincs általános szabály. Nézzük meg az oldal statisztikájában, mikor a legaktívabbak a rajongóink és akkor tegyük ki az új bejegyzést. Ilyen egyszerű!

Szólj hozzá!

Címkék: marketing menedzsment vállalkozás portfolioblogger üzleti tipp


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr545422896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.