HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Friss topikok

2013.07.30. 15:41 afőnök

Mikor választja a Te termékedet egy vendéglátóhely?

vendeglat.jpg

Egy fontos szabályt kell tudnod ahhoz, hogy szó szerint ráharapjanak: ez pedig az árképzésre vonatkozik.

 A beszállítók sokfélék lehetnek, elég nagy csoport a kezdő vállalkozók közül azok, akik az élelmiszer- vagy vendéglátóipar számára fontos termékeket eszelnek ki. Azt viszont látható, hogy igen széles a kínálat ételből, italból a kávézókban, romkocsmákban, éttermekben. Miért éppen téged választanának?

Nos, igazából két dolog kell hozzá, az egyikre már eleve magad is gondoltál. Ez pedig: átütő, érdekes, máshol nem kapható ötlettel kell előállni, amely illik a kiszemelt helyek profiljába. Evidens, hiszen éppen ez a vállalkozásod lényege.

A másik viszont trükkösebb. Itt arról van szó, hogy neked van elképzelésed arról, mennyiért szeretnéd eladni a terméket, és azt is tudod, mennyiért állítod elő nagyobb mennyiségben. Legalábbis remélem, hogy így van: ha nem, akkor ezt még ki kell számolnod.

Nem számoltál viszont azzal, hogy a vendéglátóhelyek elképesztően magas árréssel dolgoznak. Ennek neve is van: a 0,33-as szabály. Azt jelenti, hogy az adott kávézóban kapható süteményt vagy italt az étlapon látható ár harmadáért szerzi be. A kétharmad az ő haszna. A te beszállítói szemszögedből nézve ő 200%-os haszonkulccsal dolgozik (ez mondjuk kicsit bonyolultabb, de neked most ez a lényeg).

Ennek ellenére olyan áron kell kínálnia a termékedet a vendégnek, hogy az versenyképes legyen. Vagyis az ő fejével gondolkodva azt kell kiszámolni, hogy ha ő eladja 600 forint/darab áron (mondjuk a versenytárs termékek ilyen áron fogynak), akkor te tudsz-e neki 200 forintos egységáron szállítani.

Nos, ha a ebben a cipőben jársz, újra kell számolnod a költségeidet? 

2 komment

Címkék: árképzés beszállító vendéglátóipar portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr935434222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palluch József András 2013.07.30. 17:55:19

És hol van a minőség/ár kritérium? Abban a "szép" szerepben lehetek, hogy már mind a két oldalon töltöttem el időt. Tehát egy vendéglátósnak azt is kell VASTAGON mérlegelnie, hogy a vendégei kapják meg a kívánt minőséget és én is tudjam a 200%-omat érvényesíteni.... Amiről tudni kell azért, hogy abban a 200%-ban benne kell, hogy legyen a tökéletes kiszolgálás, a tökéletes helyszín, és a hozzáadott érték (a járulékos költségekről nem itt kell szót ejteni)! ;-)

afőnök 2013.07.30. 18:43:51

Igen, köszönöm, nagyon vártam, hogy valaki leírja, mit is takar a nagynak tűnő haszonkulcs. Én nem akartam (azért jeleztem, hogy bonyolult), jobb ez szakmailag teljesen hiteles forrásból.