HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

2013.03.21. 09:10 afőnök

Boltod van? Így tedd érdekeltté a vevőidet!

PannonHelyiTermék-2.png

Amikor elindítottuk e blogunkat, arra gondoltunk, hogy kezdő vállalkozó nem csupán mobilguru vagy informatikai szupersrác lehet, hanem bárki, aki saját bizniszen gondolkodik akár a fővárosban, akár a legkisebb alföldi községben. Nem kell a legújabb szuper appet kidolgozni, elég egy italdiszkontot nyitni: neki kell talán épp a nagyobb segítség.

Nos a mostani tipp éppen ez elképzelt célolvasónak szól: aki vidéken kis közértet üzemeltet, netán éppen a Coop vagy CBA franchise jellegű hálózatának egyik boltját vezeti. Az ötlet ugyanis a dán Coop-hálózattól származik. Nagyon trendi manapság a helyi termelőket preferálni, hiszen segítjük a helyi gazdaságot, ráadásul friss, bioterméket vásárolhatunk mérsékelt áron. Gyakran még azt is láthatjuk, hogyan készül az adott termény, húsáru vagy egyéb készítmény.

Szóval a dánok azt találták ki, hogy egy honlapon lehetőséget adtak a vevőiknek, hogy javaslatot tegyenek: melyik helyi termelő melyik áruját látnák szívesen a polcokon. Ez már eleve egy előteszt, de a bolt elküldi emberét az érdekesnek tűnő termelőhöz és íztesztet is végrehajt. Ha ezen átmegy a termék, már szállítják is be vagy legalábbis megrendelik.

Az említett előnyökön túl az is fontos eszköz, hogy a vásárlóinkat bevonjuk az üzlet életébe, érdekeltté tesszük. Fontosnak érzi magát, ráadásul „kötelességének érzi”, hogy az általa javasolt termékből vásároljon is.  A helyi „magyar áru” reklámozása pedig mindig kifizetődő marketing, ráadásul most a kormányzati irányvonalnak is megfelel. Egy kistermelő pedig országos beszállítóvá válhat: a dán példában 230 üzlet kap 500 féle kistermelői áruból.

Szólj hozzá!

Címkék: portfolioblogger crowdsourcing bizniszötlet


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr805157398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása