Amikor elindítottuk e blogunkat, arra gondoltunk, hogy kezdő vállalkozó nem csupán mobilguru vagy informatikai szupersrác lehet, hanem bárki, aki saját bizniszen gondolkodik akár a fővárosban, akár a legkisebb alföldi községben. Nem kell a legújabb szuper appet kidolgozni, elég egy italdiszkontot nyitni: neki kell talán épp a nagyobb segítség.
Nos a mostani tipp éppen ez elképzelt célolvasónak szól: aki vidéken kis közértet üzemeltet, netán éppen a Coop vagy CBA franchise jellegű hálózatának egyik boltját vezeti. Az ötlet ugyanis a dán Coop-hálózattól származik. Nagyon trendi manapság a helyi termelőket preferálni, hiszen segítjük a helyi gazdaságot, ráadásul friss, bioterméket vásárolhatunk mérsékelt áron. Gyakran még azt is láthatjuk, hogyan készül az adott termény, húsáru vagy egyéb készítmény.
Szóval a dánok azt találták ki, hogy egy honlapon lehetőséget adtak a vevőiknek, hogy javaslatot tegyenek: melyik helyi termelő melyik áruját látnák szívesen a polcokon. Ez már eleve egy előteszt, de a bolt elküldi emberét az érdekesnek tűnő termelőhöz és íztesztet is végrehajt. Ha ezen átmegy a termék, már szállítják is be vagy legalábbis megrendelik.
Az említett előnyökön túl az is fontos eszköz, hogy a vásárlóinkat bevonjuk az üzlet életébe, érdekeltté tesszük. Fontosnak érzi magát, ráadásul „kötelességének érzi”, hogy az általa javasolt termékből vásároljon is. A helyi „magyar áru” reklámozása pedig mindig kifizetődő marketing, ráadásul most a kormányzati irányvonalnak is megfelel. Egy kistermelő pedig országos beszállítóvá válhat: a dán példában 230 üzlet kap 500 féle kistermelői áruból.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.