Mitől buknak rá ezrek a Facebook-hirdetésedre? A módszerek döbbenetesen egyszerűek: csak 4 dologra kell figyelned!
Az amerikai kisvállalatoknak szóló, szuper kis Inc. magazin egyik külsős szakértője, aki online marketinggel foglalkozik, összeszedett 4 dolgot, amelyben a Facebook hirdetési formái tök mások, mint – bármi más. Hogyan használd ki ezt az olcsó reklámfelületet, amelyet mintha a tőkeszegény magyar kisvállalkozásoknak találtak volna ki?
1. Hát ez nem az AdWords
Sokan használják már a másik olcsó netes hirdetési felületet, a Google AdWords-ét, ám ennek felépítése teljesen félreviheti a Facebook-kampányt. A Google-ben keresők azonnal el akarják hagyni a Google-t, mert konkrétan keresnek valamilyen árucikket vagy információt. Ők tehát most azonnal akarnak valamit. A Facebook-felhasználók azonban valamikor lájkolták a termékedet, és szörfölgetnek, posztokat nézegetnek.
A másik nagy különbség, hogy az AdWords-ben licitálni a legjobb kulcsszavakra. A Facebookon azonban a kattintás számít: minél többen klikkelnek rá, annál jobb helyre kerül a facebookolók üzenőfalán. Mivel a közönség ugyanaz (a terméket már lájkolók) 5 naponta, hetente frissíteni kell a hirdetés szövegét, képét (kreatívját), mert különben nem fognak kattintani.
- A kis kép nagyon is számít
Egy hirdetés sikerét a Facebookon a leginkább a mellé tett kis nyitókép (thumbnail) határozza meg. Leginkább fotókat nézegetsz a közösségi oldalon Te is, nem? Tehát a felhasználók megtanultak „szkennelni”, így az kelti fel a figyelmüket, amely a legjobban emlékezteti őket az igazi, érdekes tartalomra. Az Inc. Szakértője szerint a képen legyen ember, még inkább csaj: igazi, nem modell. Legyen boldog, lazán öltözött és ne legyen agyonretusálva.
- Kérdezz!
A nyitó sornak vagy címnek kérdésnek kell lennie. Pszichológiailag úgy vagyunk kondicionálva, hogy ha kérdőjelet látunk, válaszolni akarunk. Kérdezz. Pont.
- Csak röviden! Nem, annál is rövidebben!
Bár a magyar nyelv komplikáltabb, mint az angol, igyekezzünk rövid mondatokat és szavakat használni. Ne is gondolkodjunk a hagyományos felépítésben, csak a lényeget: „Futárok. 1 órás garancia. Ingyen próba!”
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.