Folyamatosan fejleszted a termékedet, pontosan tudod, hogy a legjobb konfigurációval, a legjobb minőséget tudod kínálni a vevőidnek, mégsem robbant nagyot a portékád a piacon?
Nem kell messzire mennünk, hogy példát találjunk hasonló kereskedelmi kudarcra:
- Sony Playstation 3 "bukása" a Nintendo Wii-vel szemben
- 4G-s Android telefonok "bukása" iPhone 4 3G-vel szemben
Ezen a két példán világosan látszik, hogy hiába kínálsz a piacon jobb terméket, az dönti el mi fog menni.
Mikor fogsz jobb termékkel nyerni?
Sajnos a legkülönbözőbb tényezők befolyásolják a piacot és fogyasztók nem mindig tudatosan választanak. Nézzük például a HD-dvd és a Blu-ray csatáját. A HD technikailag sokkal jobb termék volt, de mégis a Blu-ray nyert, mert több tartalom volt elérhető rajta.
Akkor lehet sikeres egy termék, ha az értékei egyértelműek és mérhetőek a fogyasztó számára, tehát többet nyújt, mint a konkurencia. Persze ez nagyon jól hangzik, de hogyan?
- Nem kellenek felesleges, bonyolult funkciók, csak a vevők igényeit elégítsd ki. Ezt természetesen csak alapos piackutatás után tudod megtenni!
- A fogyasztó könnyen tudja számszerűsíteni az előnyöket, amelyeket kínálsz
- Az előnyök miatt, ne kelljen aránytalanul többet fizetnie
© Lykovata | Stock Free Images &Dreamstime Stock Photos
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2012.06.05. 14:37:15
Legyen szó helyi vállalkozásról (aki csak ott akar vagy tud mozogni) vagy célzott, szűk ügyfélkörű szolgáltatásról.
Ezeknél nem biztos, hogy az elterjedtség, könnyű elérhetőség és a nagy számok törvénye = termék sikere/értéke.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal