Megjelent a Borsban és Velveten Gaál Dekoltázs Noémi jogos panasza: az illegális filmletöltés és válság tönkretette a videotékáját. Gondoltam, segítek neki 7 tanácssal. Meg hát minden vállalkozónak.
A dolog azért is érint, mert teljesen civil tagként én is jártam/járok abba a tékába, bár a híres tulajdonossal egyszer ha találkoztam 5 év alatt. Mostanában azzal próbálkoztak, hogy félig ajándékbolttá alakították, van ott fénymásolás (emiatt egyébként sokan jártak, de ma már 10 000-ért sokaknak van otthoni multifunkciós kütyü) meg kávéautomata is. Így is csökken a forgalom. Mit lehet tenni?
1. Ami fontos, kedves Noémi, ne az árakkal versenyezz: az nem vezet sehová, és mindig lesz a konkurens videotéka, ajándékbolt, amely lejjebb meg 10 forinttal. Amint meghirdeti, megint vesztes helyzetből indítasz. A termékeket inkább spékeld meg ajándékkal, extra szolgáltatással, bármivel. Azt imádják. Sosem felejtem el Wolf Gábor Kisvállalati marketing biblia című könyvében az egyik illusztrációt: egy felfújható lufi volt rajta, aláírva: 20 forint. Mellett egy felfújt lufi felirattal, szalaggal átkötve, ajándékkártyával. Aláírás:
2. Kell sajnos a költségcsökkentés, ám amit megspórolsz, azt egyelőre mind marketingre kell költened. Most jön, hogyan.
3. Először a költségekről. A bér drága: vagy sajnos el kell bocsátanod 3 alkalmazottad egyikét, vagy ha nem ezt nem akarod, neked is be kell állnod. Méghozzá úgy, hogy csökkented a bérüket: kevesebb órát kérsz tőlük, és a maradékban beállsz a pult mögé, amikor éppen nem időjárást jelentesz vagy túlélési stratégiát gyártasz.
4. A marketingrész a legfontosabb: ebben elképesztő mázlid van, hiszen híres vagy, Gödöllőnek pedig van egy csomó szatellit-települése. Tehát növelni kell a téka vonzáskörzetét, amely nem csak a helyiekre építhet, hiszen a városközpontban van. Miért nem csábítod el (dekoltázzsal, csak viccelek) a mogyoródiakat, szadaiakat a helyi gagyi kis tékákból olyan hirdetésekkel a helyi lapokban vagy kábeltévén, amelyen a saját arcoddal adod el a helyet. Tegyél félre pénzt a ballagásra, húsvétra stb, amikor az ajándékboltnak még plusz forgalmat tud csinálni egy kis extra reklámkampánnyal.
5. Tudsz valami extrát? Ha van nálad kávé, kutasd fel az ország legjobb minőségű kávéját, legyen az a cég a beszállítód, és hirdesd azt, hogy „Gödöllő legjobb kávéját itt kapod”. Vagy szerezd meg elsőként a legújabb filmeket blu-ray-en és célozd meg a legigényesebb filmrajongókat. Legyen előjegyzés ezekre. Ha teheted, tegyél ki néhány asztalt a bolt elé, ahol lehet kávézni, üdítőzni, újságot olvasni. Aki arra jár, látja, hogy van élet.
6. Az előzőekhez persze kell egy jó honlap, de inkább egy működő Facebook-oldal, ahol az akciókat meghirdetheted vagy megkérdezheted lehetséges vevőidet, mit vennének szívesen a kínálatban. Mondom, híres vagy, tehát könnyű lesz lájkolókat szerezni. E módszerrel könnyű igazi törzsközönséget kialakítani, akik garantálnak egy bizonyos havi cash-flow-t.
7. Beszerzés. A filmforgalmazók is tudják, hogy gáz van a piacon, ezért jó az alkupozíciód. Kérj árengedményt, halasztott fizetést, bizományos elszámolást, bármit, ami növeli a likviditásodat. Te viszont ne add olcsóbban (ezt már mondtam)!
Most ennyi, persze ha van kérdés, állunk rendelkezésre, másoknak is!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.