HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Friss topikok

2013.02.06. 14:52 afőnök

Miért kemény vállalkozó nőnek lenni? (1.)

superwoman-entrepreneur-flying.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha nő vagy és vállalkozol, extra kihívások várnak rád itthon. Íme az első három – sorozatunk első részében.

 

 1. A fenyegetett férfiak

Az első és legfontosabb akadály a hagyomány és a kulturális értékek sora, amely még itt, Kelet-Európában nagyon erős (északon már kevésbé). Sokak számára alapvető, hogy a férfi a kenyérkereső a családban. A nő vállalkozóvá válásának tehát van egy fenyegető hatása: a férj úgy érzékeli, hogy a feleség akarja átvenni ezt a vezető szerepet.

Mondani sem kell, hogy ez mekkora marhaság. Két sikeres pénzkereső kapcsolata egészen más dinamika lehet, amelyet érdemes megpróbálni és megnézni előnyeit. Miért kéne egy nőt a mosogató elé kényszeríteni, ha sikeresen tudna vinni egy boltot vagy termelőüzemet?

Ahol a férj vállalkozó, szintén gyakori, hogy  fiúgyermeket nevelik a családi üzlet öröklésére, a lányok pedig kimaradnak. Ebben mi a logika? Érdeme megnézni az aszalt gyümölcsöket gyártó Nobilis Zrt-t, ahol az alapító atya J két lányára hagyományozta az üzletet. Egyikük a termékfejlesztést, a másik a marketinget irányítja (és még szépek is.)

 

  1. Társadalmi tévhitek

Láttatok már női autószerelőt, buszvezetőt, vízszerelőt, kőművest? Sokan úgy gondolják, hogy vannak nem nőknek való feladatok, hogy inkompetensek az élet bizonyos területein. Ugyanez vállalkozói szinten is igaz: sokan szívesebben fogadnak egy üzletembert, mint egy üzletasszonyt. (Ide kívánkozik egy magyarázat, ugyanis sokan kifogásolják, hogy az „üzletember” azt sugallja: csak a férfi lehet ember. Ennek azonban nyelvtörténeti oka van, az ember szó ugyanis férfit jelentett, és ezekben az összetételekben így maradt, tehát nem sértő. Ahogy az „asszonyállat” is „nőnemet, női fajtát” jelent és nem degradáló.)

Ha úgy is hisszük, hogy nem így van, egy versenytárgyaláson ma Magyarországon szinte garantált, hogy a férfi vezette cég nyer, ha női főnökkel áll szemben. Kemény páncél kell tehát, és igyekezz végiggondolni azt is, miként segíthet a nőiesség az üzletben (nem, nem úgy!).

 

  1. Gyanakodó befektetők

Hasonló logika érvényesül, amikor befektetőt vagy bankkölcsönt akar felvenni egy üzletasszony. Ezt egyetlen módon lehet legyőzni: kitartással. Nem számít, hányszor utasítanak vissza: ha tudod, hogy jó az üzleti terved, addig kell kérni, pályázni, amíg nem sikerül. Dolgozz ki nagyon erős érvrendszert, hogy meggyőzd a veled szemben ülőt: érdemes megbíznia benned.

 

(Folytatjuk)

Szólj hozzá!

Címkék: öntudat portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr855065838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása