Eléggé elszabadultak a marketingesek manapság: gyászjelentés, kamu pénztárca, hamis ígéretek. Hogyan hirdess etikusan, de hatásosan?
A napokban azért szerintem sokan elgondolkodtak róla, hogy a törlés gomb megnyomásával a továbbiakban nem szeretnének a Facebook további regisztráltjaként élni. Az egyik nap kaptak egy levelet, hogy valaki megtalált egy pénztárcát 75 ezer forinttal, benne egy teendő listával és hát jelentkezzék a tulajdonos. Aztán katt a linkre és jé, és egy honlap jön fel, ahol a teendőlista tételeire vonatkozó szolgáltatásokat kínálnak.
Nagyobb balhé van a gyászjelentéses vírusposztból.
A Kreatív cikke szerint az Önszabályozó Reklámtestület már vizsgálja az ügyet. Itt egy látszólag civil hölgy meséli szomorúan a bejegyzésben, hogy férje meghalt, mert elaludt a volánnál. Sok sorral később azonban előáll a farbával: ha ezt az elalvás elleni készítményt szedi, ma is élne.
Kár, hogy ebben a szakmában nincs örök eltiltás, mint az ügyvédeknél. Ezért is tanácsolom minden fiatalnak: ne legyél marketinges, könyörgöm, Dunát lehet velük rekeszteni és statisztikai alapon igen sok az idióta közöttük. Aki ezt most kitalálta, fogadjunk, hogy dörzsöli a markát, hogy de király, mindenki rólunk beszél. Kiváncsi vagyok, akkor ugyanilyen jól szórakozik-e majd, amikor tényleg meghal valakije.
Azért az sem volt elegáns, amikor egy tegnap rendezett konferencián azt ígérték, hogy a 20 ezer forintos belépőért 40 ezer forintnyi ajándékot kapnak az egyébként kisvállalkozó hallgatók. Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy kipengetted a 20 makit, majd kaptál egy zacskót. E zacskó tele volt kuponnal: az konferencián kiállítók kínáltak 15-20 százalék kedvezményt árucikkeikből. Vagyis, ha elköltöttél a 20 ezren felül további 200-250 ezret, akkor valóban kijött a 40 ezer.
Kösz.
A jó marketingnek a tapasztalat szerint nem az egyszeri meghökkentés, nem a rövid távú átverés a célja. Ezzel csak csalódott, soha vissza nem térő ügyfeleket hagysz hátra, akik a Facebookon, fórumokon viszik a rossz híredet. Ahogy jött a 160 ezres megosztás, úgy fogják megosztani a bukásodat hozó leleplezést is.
Ezért lepd meg a hallgatódat, de inkább nevettesd meg. Ha megfélemlíted, akkor valós veszélyt mutass és úgy hogy ne tegyél kárt. Elveszett pénztárcát például ezentúl senki sem fog megosztani, tehát ez a hülyeség egy döféssel leszúrt egy szimpatikus közösségi törekvést.
Amit meg Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértőtől tanultam: a jó marketing alapja a kitartás, a kapcsolattartás, az újabb és jobb ajánlatok, nem pedig a cserbenhagyásos lélekgázolás.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.