Mi a tuti biznisz? Erre a kérdésre évekig az volt a válasz: kereskedelem. Na, ez már nincs így. De nem a lehangolás a (végső) célunk (azért kísérletet teszünk rá az elején), mert a végén megmutatjuk, milyen vállalkozást érdemes indítania annak, aki kereskedelemben gondolkodik.
Először tehát a lehangoló hírek, amelyek arról tanúskodnak, hogy a régen bevált vállalkozások (italdiszkont, nagyker, kereskedelmi beszállítás multiknak) nem éppen a 2012-es év sikercégeinek ígérkeznek.
A Partnercontrol nevű céginformációs szolgáltató mai felméréséből kiderül, hogy elhúzódó válság okozta egyre csökkenő vásárlóerő fokozottan sújtja a kereskedelem minden ágát, így a nagykereskedelmet is. A nagykereskedelemmel foglalkozó cégek száma a tavalyi évhez képest alig emelkedett, a piac növekedési üteme lelassult. 2011 és 2012 szeptembere között több mint 700 céggel kevesebb újat jegyeztek be, mint 2010 és 2011 hasonló időszakában. Sokszor hallani a híradásokban, hogy az ország kilábalásához mennyire fontos lenne a vállalkozások támogatása, a kereskedelmi aktivitás növelése. Az egyre növekedő adóterhek miatt emelkedő árak miatt azonban az elkölthető pénz reálértéke csökken, mely nem vetít előre pozitív jövőképet, és a számok azt mutatják, hogy a nagykereskedelem fellendülése továbbra is késik.
Ráadásul a fizetési morál is romlik: tavaly a nagykereskedelmi cégek körében az adott fizetési határidő átlagosan 31 nap volt, ami most 30 nap ugyan, de kifizetésre váró számlák esetében az átlagos fizetési késedelem viszont 16 napról 19-re nőtt egy év alatt. Az átlagos pénzhez jutási idő napokban nézve így már 50 a tavalyi 48-hoz képest. Jól látszik tehát, hogy azok a cégek, amelyek késnek számláik kiegyenlítésével, jelenleg néhány nappal később fizetnek, mint korábban, a fizetési határidő azonban jelentősen nem változott.
Hasonlóan feldobott hangulatú beszámolót közölt a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége is velünk. Az mondják, hogy a nemzetközi nagy kereskedelmi láncoknál sincs expanzió, nem keresnek új telephelyeket, így a bevásárlóközpontok esetében nehezebb a bérbeadás. A kereskedelmi egységek optimalizálják üzleteiket, a gyengébben működőket bezárják és jelentősebb marketing tevékenységgel erősítik meglévő üzleteiket.
Viszont ugyanettől a szervezettől kaptuk a jó hírt is. Itt az üzleti lehetőség. Idézzük:
„Figyelemre méltó a csomagküldő és internetes kiskereskedelem bővülése (46,6%), amelynél nagy szerepet játszhat egyrészt a kuponos vásárlás egyre szélesebb térhódítása, másrészt a kedvezőbb árak és pl az ingyenes házhozszállítás. Napjainkban már az egyes üzletek kuponkínálata mellett számtalan szolgáltató (áram, bank) is ezzel a marketing eszközzel erősíti egyrészt a meglévő ügyfélkörét, másrészt a kedvezményekkel próbál úgy ügyfeleket megnyerni. Sok esetben a vásárló a bevásárlóközpontban megtekinti, kipróbálja a terméket, majd az interneten kedvezményesen megvásárolja.”
Vagyis szegény plázák szívnak, de mi nyerhetünk, ha webáruházat nyitunk, akár úgy is, hogy saját gyártású termékeinknek teremtünk ezzel újabb vételi pontot.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.