Etikusan nem lehet valaki sikeres vállalkozó. Igaz ez? Szerintünk nem. Mint ahogy az sem igaz, hogy a konkurenciát lejárató kampány mindig nyerő. Mi az, ami még belefér és mi az ami nem? Ezt a kérdéskört feszegetjük a bejegyzésben.
Az utóbbi évek talán legnagyobb húzását a Profession.hu nevű állásportál követte el. Az említett weboldal konkurenciája aktuális éves állásbörzéjét tartotta éppen, mire ők kivonultak (a bejárattól mintegy 30-40 méterre) és ajándéktáskákat osztogattak, amelyekben egy-egy ébresztőóra volt. Amire senki nem figyelt, hogy az órák be voltak állítva és az állásbörzén, pontosan délben (valaki egy előadáson ült, valaki csak nézelődött) egyszerre megszólaltak. A szervezők persze őrjöngtek és ezek után nem engedtek be ilyen táskákat a rendezvényre. Ez etikus akció volt? Azt hiszem nem. Zseniális húzás? Mindenképpen!
Hasonlóan bizarrnak találom sokszor egyes üzletek elhelyezkedését. Hogy mire gondolok? Megszoktuk már, hogy a temető mellett, vagy a közelében van a virágos. Ez a helyezkedés ideális. Viszont temetkezési vállalkozás a kórházzal szemben? Azért ez egy kicsit sok. Főleg akkor, ha a beteg ablaka éppen a "Sírkő Bt." bejáratára és cégtáblájára néz. De ugyanez a helyzet a parókás üzlettel a radiológia mellett.
Mind a három példa valahol zseniális, de van némi ellenérzésünk ugye? A kérdés az, hogy számunkra hol a határ. Mindent az üzletért? Egy kicsit talán szabad gátlástalannak lenni...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.