HTML

Anya

Napi Biznisz

Nálunk az induló vállalkozóké a főszerep. Lehet az start-up, egy most nyíló bolt, üzem, műhely, kényszervállalkozás vagy nagyra törő álom: a lényeg, hogy azoknak szeretnénk segíteni, akik gondolnak jövőjükre. Kérdezzetek, osszatok: mt@napibiznisz.hu

Ez van most

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

2012.12.03. 12:40 afőnök

Hogyan indokold, hogy drágábban adod?

cheap-vs-chic-alexander-wang.jpgÍgy karácsony előtt vásárlóidnak kevés, ha annyit mondasz két hasonló termékre: a drágább jobb minőség. Mi a trükk a drágábbik eladásához?

Nemrégiben egy tárgyaláson vettem részt az egyik barkácsáruház marketingosztályán. Érdekes történetet hallottam a főnöktől, amelynek tanulsága bármilyen vállalkozás számára levonható.

A szerelő vénával vagy kerttel megáldott (megvert?) olvasók tudják, hogy a barkácsáruházak főként katalógusok, akciós prospektusok révén kommunikálnak vevőikkel. Ezekben gyakori, hogy egymás mellett áll mondjuk két látszatra tök ugyanolyan szivattyú, ám áraik között 15-20 százalékos különbség mutatkozik. A termékek leírását, műszaki tulajdonságait a katalógushoz a beszerzési osztálytól szerzik be a szerkesztők.

Legutóbb éppen hasonló helyzet állt fent: megjötte a szivattyús képek két azonos küllemű szerkezetről, a 20 százalékban eltérő ár és két szinte egyforma műszaki leírás. Az első kérdés, amel y a marketingesben felmerült – és e kérdés a vásárlóban is azonnal  : miért drágább, mi a különbség? Ilyenkor ugyanis bevett módszer a barkácsáruházaknál, hogy a drágább termék leírása bővebb, kiemelve az olcsóbbikból hiányzó képességeket. Sőt, ennél primitívebb a trükk: a drágább termék leírása fizikailag hosszabb! Ekkor ugyanis a vevő úgy érzi, többet kap a pénzéért. Ami egyébként maga az igazság, hiszen drágábban tényleg jobb volt a kütyü.

Ha tehát több pénzt akarunk megkapni a vevőtől, ne sajnáljuk a helyet és időt leírni/elmondani, miért is éri meg a látszatra költségesebb választás.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing vállalkozási portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://napibiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr594944868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása