Induló vagy friss vállalkozások legtutibb esélye mostanság a nemzeti dohányboltra pályázás (trafiktender). Kiszámolták, mennyi lesz a nyeresége egy ilyennek.
A Nemzeti Dohányboltok Szövetségének adatai alapján egy koncesszió által üzemeltetett dohánybolt nagyságrendileg 6-7 milliós forgalmat jelent. A dohánytermékek jelenlegi, átlagos árrésével kalkulálva (3-5%), a dohányzási kellékek forgalmát hozzávéve (amely körülbelül 5%-a a dohánytermék forgalomnak, természetesen a bolt elhelyezkedésétől, vásárlói körétől, és még több tényezőtől függően), optimális esetben a dohányzási kellékek várható magasabb árrését (25-30 % átlagosan) is belekalkulálva kb. 6 - 7%-os átlag haszonnal számolhat egy trafikos.
Ez a 6-7 milliós havi forgalomnál kb. 350.000-400.000 Ft-ot jelent, amelynek fedeznie kell az üzlet üzemeltetésének összes költségét és az alkalmazotti bért is. „A termékkínálat bővítésnek minden eleme csak javítani tud ezen a számon, azaz jövedelmezőbbé tehetné a trafikok működését” – tette hozzá Janzsó.
„Nem csak a koncessziós pályázatok sikeres megírásában való segítségnyújtás a Szövetség célja, hanem egy hosszútávon működőképes dohány kiskereskedelmi struktúra megteremtése, ehhez azonban elengedhetetlenül szükséges, hogy a koncessziónyertes pályázók számára a valóban biztos jövedelem feltételei adottak legyenek. Ennek egyik alapvetése a nemzeti dohányboltokban a széleskörű termékkör kialakítása és a hosszú távon biztosított finanszírozás megteremtése ” – mondta el Janzsó Tamás, a Nemzeti Dohányboltok Szövetségének alelnöke.
A 2013 július 1-től nyíló nemzeti dohányboltok kínálatában ugyanis a jelenlegi törvényi szabályozás, kizárólag dohánytermékek, egyéb dohányzási kellékek, valamint a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény által szabályozott sorsolásos játék és fogadás bonyolításával kapcsolatos termékek árusítására biztosít lehetőséget.
A szövetség támogatja Gyulay Zsolt (Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. elnöke) arra vonatkozó javaslatát, hogy a hírlap, az égetett szesz, a kávé, az energiaital, az üdítő és az ásványvíz is kerüljön be a nemzeti dohányboltok kínálatába. Az NDSZ szerint ez jelentősen javítaná az újonnan megnyíló üzletek jövedelmezőségét, hiszen a jelenlegi pályázati kiírás termékportfolióra vonatkozó feltételei mellett, ami kizárólag dohánytermékek, dohányzási kellékek és a szerencsejáték termékek árusítását teszi lehetővé, a dohánytermékek alacsony árréséből adódóan nehezen tehető majd nyereségessé a dohányboltok üzemeltetése.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.