1. Ne hallgass azokra, akik szerint minden információt gyömöszölj bele ebbe a kis darab papírba. Lehet, hogy jó reklámeszköz, de a túlzsúfoltság leértékeli az imidzsedet. Nem kell mindent innen megtudni rólad, arra van például a weboldalad vagy a Facebook-profilod. Itt a lényeg, hogy vállalkozásodról első benyomást nyújtson.
2. Ha nincsen pénzed profi dizájnerre (és ezzel sokan vagyunk így), akkor hallgass a józan észre. Nézd át névjegykártya-gyűjteményedet és válogasd ki, ami tetszik belőle. Ez legyen a kiindulópont - viszont ez nem azt jelenti, hogy mindent, ami tetszett, azt belezsúfolsz.
3. Nyilvánvaló tipp, hogy a tevékenységed határozza meg a színhasználatot, betűtípust. A konzervatív ágazatnak a szürke, fekete , arany való, visszafogott minimáldizájnnal. A gyerekbútor viszont a ragyogó színvilágot igényli. 2 színnél többet ne használj! (Érdekesség: ha kínai ügyfeleket akarunk, legyen sok piros a kártyán, az náluk a gazdagság szimbóluma).
4. A cég logója legyen az alap, arra terelődjék a fő figyelem. Emellé minden fontos adat legyen ott: név, cím, telefon, e-mail, weboldal, esetleg Facebook-oldal és skype-elérhetőség. Jól olvasható betűtípust válassz, minél nagyobb méretben. Megoszlanak a vélemények a QR-kódok trendiségét és kihasználását illetően. Ha gondolod, tedd rá a kártyára és írd meg a tapasztalatokat néhány hónap múlva nekünk!
5. Ha kész a kártya, a használatához is vannak trükkök. Például adj mindig többet belőle, hátha az üzletfél továbbadja.
6. Ha hagyományos levelet küldesz, tégy a borítékba névjegykártyát.
7. Mindig legyen nálad kártya! Még akkor is, ha a gyereket viszed a játszótérre. Mi több, névjegykártyatartóban vidd, hogy gyűrődésmentes, tiszta kártyát adhass.
8. A különleges formák mindig emlékezetesek maradnak, de azért jó ízléssel! A kihajtható kártya jópofa, és ha több pénzünk van, akár a tevékenységre utaló alakú is lehet (pl. szülinapi torta). Az utóbbi szabály nem érvényes a szexkellékeket forgalmazó vállalkozások egyikére sem.
9. A papír sokat számít: próbáljuk elkerülni a digitális kisnyomdákban, fénymásolókban ajánlott papírt és kivitelezést, mert látszik az „amatőrség”. Válasszunk textúrás és/vagy színes papírt, utóbbit csak világos, pasztellszínekben, hogy olvasható legyen (vagy inverz betűt sötét papíron). A dombornyomás sok pénzt, minőséget sugall.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.