Imádom a neuromarketinget. Ez az irányzat valós agykutatási mérési eredmények és alaposan előkészített pszichológai kíséretek alapján von le következtetéseket.
Egy pár hónappal ezelőtt a Minnesotai Egyetem kutatócsoportja (ezek nem angol tudósok, de a szöveg itt olvasható angolul) egy tanulmányukban azzal kísérleteztek, hogyan döntik el, melyik akciós terméket választják. Felteszem neked is a kérdést: két hasonló termék közül melyik terméket vennéd meg? Amelyiket 33%-al árazták le, vagy amelyiknek az áráért 50%-al többet kapsz a termékből?
Bármit is válaszoltál, a kísérleti eredmény a következő: az 50%-al nagyobb csomagot kínáló termék nyert, vagyis 71%-al többet vették meg, mint a kevésbé leárazottat. És most jön a poén: a 33%-al leárazott termék egységára alacsonyabb volt, mint a másiké.
Az emberi elme ugyanis nehezen állapítja meg, melyik a jobb üzlet: az 50% egyszerűen többnek tűnik, mint a 33%. Tehát a legtöbbünk egyszerűen a kedvezmény arányát nézi, és nem azt a számot, amelyhez a kedvezmény viszonyul. Ennek neve is van: alapérték figyelmen kívül hagyása.
Vagyis ha éppen leárazást tervezel, gondold meg: az olyan csomagolással jobban jársz, amelyben többet adhatsz, mint ha leáraznád.
A tanulmány egy része arról szól, hogy a halmozott kedvezményt nagyobbnak érezzük. Tehát ha valamit 43%-os akcióban adunk, akkor jobban járunk, ha felcímkézzük: „25%-al többet kínálunk”, majd berakjuk egy polcra, amelyre azt írjuk: további 25% árengedmény. Érdekesen működik az agy.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
invalid username 2013.03.21. 05:17:02
afőnök 2013.03.21. 05:34:51
invalid username 2013.03.21. 07:10:21
invalid username 2013.03.21. 07:11:27
spike179 2013.03.21. 07:44:57
A sok hulye barom nem atallott ugy donteni, hogy a 0,5%kal dragabb termeket valasszak.
Azert ennel nagyobb marzzsal is vegezhettek volna a vizsgalatot.