Egy jó kis marketing tipp nektek csütörtökre. Gyanútlanul sétálgattam tegnap az egyik budapesti élelmiszerboltban, egy üveg bort szerettem volna venni, ugyanis vendégségbe mentem. A részlegben, ahol a borokat tartják egy nagydarab fickó állt és kóstolóval kínálta a vásárlókat. Bajban voltam. Tudtam, ha megkóstolom a bort, bármennyire drága, vagy ha nem is igazán ízlik, venni fogok egy üveggel, mert kötelességemnek érzem meghálálni az ingyen italt. Szerencsére nem volt prémium bor, így nem lett drága az "ingyenkorty".
Tudom, hogy rengeteg ilyennel találkoztatok már, de főleg a hatalmas szupermarketekben divat, ahol nem érzed pofátlanságnak, ha egyszerűen továbbmész, nem vásárolsz a termékből. Itt viszont egy kis helyen, maximum 10 négyzetméteren, (a kóstoló stand gyakorlatilag elfoglalta az egész helyet, a borász fél szemmel figyelte, milyen bort veszel le a polcról…) családiasabb a légkör, ezért hatékonyabb az ilyen promóció. Persze kellemetlenül éreztem magam és a többi vevő sem tudta mire vélni ezt a dolgot, de attól még hatékony. Hogy mennyire
A párom egy órával később ugyanabba a boltba ment be, ugyanúgy egy üveg bort akart hozni ajándékba. Mielőtt kivette volna a zacskóból (sejtettem, hogy ő is bedőlt) rákérdeztem: az XY borászat Irsaiját vetted? Persze a válasz igen volt!
Kettőből kettő. És nem csak borral működik. Próbáljátok ki!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.