Egyre több dolgot vesznek online a magyarok: tessék gyorsan beszállni a webbizniszbe, mielőtt lenyom a konkurencia.
Új trend van kibontakozóban az e-kereskedelmi piacon: amíg korábban elsősorban könyvek, CD-k, esetleg játékok vásárlására használták a felhasználók a web-shopokat, addig ezek mellett ma már több ezer laptop, televízió, vagy éppen női cipő kel el az interneten.
Egy közleményt kaptunk a Vatera aukciós portál üzemeltetőjétől. Azért hozzuk le, mert a tanulsága nektek szól: tessék most rögtön webshopot nyitni!
"Alig öt évvel ezelőtt még havi átlagban ötszáz új CD, ezernél is több új könyv, és csaknem négyezer új játék kelt el az allegroup.hu Kft.-hez tartozó online platformokon keresztül. Az e-kereskedelem felfutásának időszakában (a teljes szektor éves szinten mintegy 45 milliárd forintos forgalmat generált akkor) elsősorban ezek a termékek voltak a legkeresettebbek.
A fogyasztók ma már az új televíziót, laptopot, vagy éppen női cipőt is online igyekeznek beszerezni. 2007-ben laptopból alig 250 darab, televízióból nagyjából 60 darab fogyott havonta átlagosan. Ezzel szemben a laptop értékesítés idén elérheti a 3000 darabot, televíziókból várhatóan ezernél is több fogy majd az allegroup.hu platformjain. Az egyik legdinamikusabb növekedés azonban az új női cipők esetében tapasztalható: öt évvel ezelőtt havonta alig néhány darab fogyott, idén ez a szám meghaladhatja a havi átlag 6000 eladott darabot is."
Új termékek értékesítése* (havi átlag, darab)
|
CD |
Könyv |
Játék |
Laptop |
Mobil |
Női cipő |
TV |
Ülőgarnitúra |
2007 |
500 |
1156 |
3709 |
253 |
489 |
2 |
62 |
n.a. |
2008 |
790 |
2067 |
4630 |
436 |
913 |
68 |
110 |
n.a. |
2009 |
856 |
3460 |
6324 |
708 |
1767 |
431 |
195 |
21 |
2010 |
1013 |
4198 |
14250 |
1457 |
2395 |
835 |
528 |
57 |
2011 |
1045 |
5394 |
18120 |
2368 |
2076 |
2718 |
963 |
76 |
2012 (várható) |
1138 |
6859 |
24576 |
3228 |
2387 |
6384 |
1241 |
124 |
*az allegroup.hu platformjain
Ennek oka elsősorban a felhasználók bizalmának erősödésében, illetve ezzel párhuzamosan a termékpaletta szélesedésében, a vásárlói szokások változásában keresendő. (Az előrejelzések szerint 2012-ben várhatóan már 170-180 milliárd forintos forgalom várható a teljes magyar e-kereskedelmi szektorban.) Egy korábbi evolúciós folyamat megismétlődhet most az online térben is: a fogyasztók évekkel ezelőtt elsősorban a hagyományos, utcai kiskereskedelmi egységekbe jártak vásárolni, a plázák megjelenésével azonban a kereskedelem nagy része átkerült a bevásárlóközpontokba.
„Jelen pillanatban hasonló tendencia indult meg az online piacon is: a legfeljebb néhány féle termékeket árusító web-shopokból a forgalom egy része áttevődött az ’online plázába’, így nem véletlen, hogy a Grando.hu piacra lépésével egyes termékek, mint például a laptopok, egyes ruházati termékek értékesítése a többszörösére nőtt az allegroup.hu platformjainak forgalmán belül” – mondta Orova Balázs, a Grando.hu-t is üzemeltető Allegroup.hu Kft. B2C üzletág-igazgatója. „Ezzel együtt egy újabb tendencia van kialakulóban az online pláza megjelenésével: a hagyományos termékek mellett olyan árukat is értékesíteni lehet, amelyekre eddig alig volt kereslet az interneten.”
Az új tendenciát támasztja alá például, hogy a Grando.hu piacra lépéséig havi szinten átlagosan száz fotel kelt el az allegroup.hu platformjain, addig az online pláza megjelenését követően a havi értékesítés elérte a 400 darabot. Meglepő, de úgy tűnik a fürdőkád vásárlása is már online történik: a 2012. márciusi megjelenést kövezően havonta mintegy 40 darab új fürdőkád cserél gazdát.
„Összességében kiskereskedelmi oldalról nézve megismétlődhet egy trend: azok a kis cégek, amelyek képesek voltak működéseiket áttenni a bevásárlóközpontokba, nagyobb eséllyel maradtak ’életben’. Ugyanez igaz a web-shopokra is. A lerövidült keresési idő miatt a mai vásárlók inkább keresnek az interneten olyan helyen, ahol minden terméket megtalálnak egy helyen. Ezt pedig mostanában kezdik felismerni a web-shopok, és teszik meg az első tapogatózó lépéseket az ’online pláza’ irányába”– tette hozzá Orova Balázs.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.